De wachtkamer is de ideale plaats om te communiceren met patiënten. Niet alleen kunt u hen informeren over bijvoorbeeld de uitloop van spreekuren of wachttijden, maar ook over nieuwe behandelingen, seizoensgebonden aandoeningen en veranderingen in de gezondheidszorg. Daarnaast maakt een patiënteninformatie- en voorlichtingssysteem het wachten dragelijker en verhoogt zo de patiënttevredenheid.
Speciaal voor makelaars, uitzendbureaus en reisbureaus biedt Meulengraaf etalageschermen. Deze verleiden voorbijgangers niet alleen tot stilstaan, maar bieden ook buiten de openingstijden om meer aandacht voor uw etalage. De schermen zijn eenvoudig te koppelen aan uw database, waardoor altijd de meest actuele objecten, vacatures en reizen zichtbaar zijn.
Daarnaast is het mogelijk om via interactieve folie de etalage als een soort touchscreen te laten functioneren, zodat voorbijgangers eenvoudig door het aanbod kunnen bladeren. Of laat een QR-code inbouwen, zodat men direct meer informatie over het betreffende product op kan vragen.
Onderzoek wijst uit dat 80% van de aankoopbeslissingen wordt genomen op de winkelvloer. Niet zo vreemd dan ook dat digital signage juist hier bewezen effectief is. Omdat klanten al een bepaalde koopbereidheid hebben, is dit het moment om hen te prikkelen met nieuwe producten, aanbiedingen en acties.
Middels het inzetten van touchscreens kunt u hen zelfs interactief helpen de juiste producten te vinden en selecteren. Een en ander kan eventueel direct gekoppeld worden aan uw voorraadsysteem.
Het onderwijs digitaliseert en narrowcasting is hier dan ook prima op zijn plaats. Denk aan realtime schoolroosters in de kantine en gangen. Of het weergeven van de uitval van leraren of lesuren.
Narrowcasting is het middel om met uw leden in contact te komen. Het maakt digitaal drukwerk overbodig en u kunt bezoekers snel en effectief op de hoogte brengen van het laatste (verenigings)nieuws. Ook kunnen Twitterfeeds en wedstrijd- of speelschema’s realtime geïntegreerd worden. Daarnaast is digital signage ideaal als advertentiemedium voor sponsoren. Daarmee verdient het systeem zich snel terug.